четверг, 18 октября 2012 г.

Властивості та функції моди

Властивості


Природній моді властивий:

  • релятивізм (швидка зміна модних форм),
  • циклічність (періодична спрямованість у минуле, до традицій),
  • ірраціональність (звернена до емоцій людини і не завжди узгоджується із логікою чи навіть здоровим глуздом),
  • універсальність (сфера діяльності сучасної моди практично не обмежена; мода звернена до всіх відразу й до кожного окремо).

Функції

До функцій моди можна віднести можливість конструювати, прогнозувати, поширювати й впроваджувати певні цінності й зразки поведінки, формувати смаки суб'єкта й управляти ними. Мода доповнює традиційні форми культури через їхнє переломлення сучасністю й конструює на цій основі нове оточення людини і його самого.


Мода виступає як один із засобів соціалізації: наслідування даному зразку «задовольняє потреби в соціальній опорі, дає загальне, загальноприйняте» самотній людині (Зіммель). Мода виступає засобом соціального маркування, ідентифікації, дистанціювання.

Можна говорити й про економічну функцію моди, пов'язаної з її динамізмом: мода випереджає фізичне зношування предмета (товару) моральним і, отже, забезпечує промисловість попитом на нове, постійно розчищаючи ринок для збуту.

2 комментария:

  1. На мій погляд, головні функції моди - це естетичне задоволення та самовираження.

    ОтветитьУдалить
  2. Цілком згоден з твердженням мого друга!

    ОтветитьУдалить